Een zorgvuldige
aanmeldprocedure
voor een succesvolle
weg naar herstel

Aanmeldprocedure

Om u aan te melden en in aanmerking te komen voor vergoeding, heeft u een juiste verwijsbrief van de huisarts (of andere specialist) nodig, met daarin de AGB-code vermeld.

Wij zijn aangesloten op ZorgDomein, waardoor verwijzers digitaal naar PsyValens kunnen verwijzen. U vindt ons zorgaanbod onder het kopje Geestelijke gezondheidszorg. Na ontvangst van de verwijzing nemen wij binnen enkele dagen contact met u op om een intakegesprek te plannen. Zorg ervoor dat uw verwijzer uw actuele contactgegevens heeft, zodat wij u kunnen bereiken

Belangrijk

De intakefase is formeel onderdeel van de behandeling. Ook als u niet in aanmerking komt voor verdere behandeling, worden de kosten voor de intake in rekening gebracht bij uw zorgverzekeraar. Deze kosten vallen onder het wettelijk verplichte eigen risico en komen dus (gedeeltelijk) voor eigen rekening.

Wachttijden

We doen er alles aan om de wachttijd zo kort mogelijk te houden. Doorgaans wordt er binnen 4 weken na aanmelding contact met u opgenomen voor het maken van een afspraak voor een intakegesprek. Uw huisarts kan de actuele wachttijden in ZorgDomein inzien.

Wachtlijstbemiddeling

Wanneer de wachttijd onverhoopt te lang wordt, kunt u contact met ons opnemen of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan helpen om binnen 4 weken een intakegesprek te plannen of de behandeling binnen 10 weken te starten. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden. U kunt ook denken aan een overbrugging bij de praktijkondersteuner huisarts (POH-GGZ) voordat u bij PsyValens terecht kunt. Soms betekent dit dat u bij een andere zorgaanbieder terechtkomt.

Intake

Tijdens de intake schetst de behandelaar samen met u een beeld van uw klachten. We onderzoeken of uw hulpvraag past bij wat wij kunnen bieden. In overleg met u stellen we een behandelplan op dat aansluit bij uw hulpvraag en klachten. PsyValens gebruikt erkende methodieken in de behandeling en betrekken, waar nodig, de huisarts, psychiater of andere specialisten om tot een passende behandeling te komen. We werken oplossingsgericht en focussen ons niet alleen op de klachten, maar ook op persoonlijke mogelijkheden om beter met de problematiek om te gaan.

No Show Beleid

Mocht u verhinderd zijn, dan dient u uw afspraak minimaal 24 uur van tevoren schriftelijk of telefonisch bij het secretariaat te annuleren. Bij latere annulering wordt de sessie in rekening gebracht.

Wat kunnen we voor jou betekenen?